Osobnosti křesťanské hokejové ligy - Libor Wawrzacz

21.10.2011 21:38

Redakce pro fanoušky připravila sérii medailonů hráčů, kteří budou v letošní sezóně brázdit zamrzlé vody této soutěže. První medailon nelze věnovat nikomu jinému, než trenéru Liboru Wawrzaczovi. Ten zažil nejdéle a na nejvyšší úrovni hokejový chlebíček a přiznává, že nadšení hráčů Piksly a Klofanů mu znovu vrací radost z této rychlé, tvrdé, ale přesto nádherné hry.

První hokejové krůčky absolvoval v Třinci, kde strávil celé hokejové dětství během povinné školní docházky. V mladším a starším dorostu jej přivítaly Vítkovice, odkud si vybojoval pozvánku do reprezentace ČR. V národních barvách bojoval za šestnácku, sedmnáctku i výběr do osmnácti let. Základní vojenská služba jej přivedla do Jindřichova Hradce, kde se v týmu setkal s mnoha skvělými hokejisty a mezi nimi také Tomášem Rolinkem. Krátké angažmá ve Švédsku pak přerušily zdravotní problémy. Po návratu domů ještě oblékl dres Brna, Frýdku Místku a Kobry Praha.

V současnosti přijal nabídku trénovat mužstva Klofanů a Piksly, za které také příležitostně hraje. Poprosili jsme jej, aby zodpověděl několik všetečných otázek.

 

1) Jaký je tvůj mateřský klub a kde jsi udělal první hokejové krůčky?

Třinec, mé rodné město. Tam patří mé hokejové srdce a začátek mé krátké a snad i úspěšné kariéry hokejisty. Takže ty nejlepší základy jsem dostal tam, kde jsem po ukončení základní školy skončil a přestoupil do Vítkovic. Na střední školu a do hokejového týmu.

2) Jaký je tvůj hokejový vzor a oblíbený hokejista?

Bylo jich několik. V první řadě to byli hokejisté třineckého týmu, který tehdy hrál první hokejovou ligu a kterému jsem od malička fandil. Byli tam hokejisté jako Zachar, Pavlík, Roháček a další skvělí hráči. Pak to byli samozřejmě hokejisté slavné NHL: Jágr, M. Lemiuex a především Steve Yzerman můj veliký vzor.

3) S jakou značkou hokejky hraješ?

Hrál jsem opravdu snad se všemi druhy, ale stále si myslím, že mi nejvíc seděla a sedí dřevěná hokejka od Jofy.

4) Jaký je tvůj oblíbený hokejový klub?
U nás jsou to Třinec a Pardubice a v NHL Detroit.

5) Jaké je tvé oblíbené jídlo?
Jsou to borůvkové "pirogy" od Babičky z Třince, bramborové placky a téměř všechny druhy polévek. 

6) Jaké je tvé oblíbené pití?
Bylinkový čaj od Dědy (po našem Stařika) z Třince. Pivo Radegast 12, víno bílé sladké Pálava a domácí slivovice „zdravotní“.

7) Jakou hudbu rád posloucháš, jakou kapelu a zpěváka máš rád?
Hudba byla odmalička mou radostí, přestože jsem ji nepraktikoval. Alespoň poslechem jsem měl rád všechny žánry, ale zvláště jeden jsem měl a mám moc rád a to je folk a country. „Mojí“ největší a nejoblíbenější hudební osobností byl, je a bude Jarek Nohavica. Dále je to Eva Henychová, Vlasta Redl, Michal Tučný, Marie Rottrová, Hana Hegerová. S kapel jsou to Javory – H. a P. Ulrychovi, Jiří Pavlica a Hradišťan, Paprsky, Učedníci, Trabant a ze zahraničních kapel především U2.

8) Máš oblíbený film a herce?
Vždy jsem měl rád Radovana Lukavského a taky Rudolfa Hrušinského, Jaromíra Hanzlíka a ostatní skvělé české herce. Filmy jako Slavnosti sněženek, Skřivánci na niti, Vesničko má středisková…. a hlavně Filmy s Vlastou Burianem. Z těch zahraničních jsou to Bruce Willis a Tom Hanks zvláště pak Anthony Hopkins a jeho film o S. C. Lewisovi - Krajina stínů.

9) Jaký je tvůj oblíbený literární žánr, máš rád nějakou konkrétní knihu a autora?
Už od malička mám rád dobrodružství, takže všechny Foglarovky. A nyní jsou to především knihy z oblasti filosofie a psychologie, hodně rád čtu skutečné životní příběhy, ale nejvíce se teď zabývám duchovní literaturou. T. Halík, C. S. Lewis, Anselm Grün...a hlavně Bible.

10) Jaké je tvé zaměstnání?
Jsem voják z povolání na Pardubickém letišti ve funkci náčelníka tělovýchovy (tělomrsk, kotrmelec švihadlo, sporťák, sport bily....), prostě dělám to co mám nejradši, to co mě baví a co jsem vystudoval na FTVS UK Praha. Tedy tělovýchovu a sport.

11) Jaký je tvůj rodinný stav a kolik máš dětí?
Jsem ženatý a mám dvě děti.

12) A co tvé koníčky?
Záliby jsou dány tím, co dělám. Veškeré pohybové aktivity a sport. Hlavně v přírodě. Kromě toho rád čtu a hraju na kytaru. Prostě doháním to, na co jsem neměl při vrcholovém sportu v mládí čas:-). A taky mě baví objevovat hloubku a krásu křesťanské víry v Boha.